ju
Jednocześnie zmalał wskaźnik wypełnienia maszyn we wrześniu 2012 roku w stosunku do analogicznego miesiąca ubiegłego roku. We wrześniu 2011 odnotowano bowiem 85 procentowe wypełnienie samolotów, natomiast w roku obecnym było to o jeden procent mniej.
Ryanair może się również w ostatnim czasie pochwalić sukcesem na rynku polskim, ponieważ w sierpniu pokonał swojego odwiecznego konkurenta – węgierską linię Wizz Air – obejmując pierwszeństwo na polskim niebie. Po ośmiu miesiącach bieżącego roku Irlandczycy przewieźli z i do naszego kraju prawie 65 tys. pasażerów. Do końca sierpnia Wizz Air obsłużył w Polsce 3,01 mln pasażerów, podczas gdy Ryanair – 3,07 mln. To pierwsza taka sytuacja od kilka lat, kiedy Ryanair wyprzedza Wizz Aira.
W roku 2013 irlandzki przewoźnik planuje być największą linią w Polsce, przewożąc około 6 mln pasażerów. Chce on obsługiwać z i do Polski 126 połączeń, z czego 41 tras ma być zupełnie nowych. Przedstawiciele Ryanaira zapowiedzieli niedawno, że planują w Polsce otworzyć kolejne bazy dla swoich samolotów w ciągu najbliższych dwóch lat. Na razie jedyna baza Ryanaira w naszym kraju funkcjonuje we Wrocławiu i funkcjonuje od lutego 2012 roku. Według Michaela Cavleya wiceprezesa linii, lotnisko obsługujące ponad 350 tys. pasażerów może liczyć na jeden bazujący samolot Ryanaira. Gdy liczba pasażerów rośnie, pojawiają się kolejne.
Ryanair jest największą linią lotniczą w Europie. W tym roku planuje przewieźć w sumie 79 mln pasażerów. Przewoźnik operuje łącznie a 169 lotniskach w 28 krajach. Posiada 51 baz i obsługuje 1,5 tys. połączeń.